Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G16AB
Tulipahan vaihdettua Ruotsista uitettuun vanhaan Nissan King Capiin napalukkojen kiinnityspultit.
Syy: Kuskinpuolelta oli katkennut kolme pulttia kuudesta (vierekkäin) ja toiselta puolelta kaksi.
Lukot ovat manuaaliset, alumiinirunkoiset, ja pitkät pultit 10.9 -pultteja.
Tarkemmin en joutanut asiaa tutkimaan (auto Putiniassa), mutta päällisin puolin ei löytynyt mitään muuta vikaa, kuin nuo kierteen juuresta katkenneet pultit. Voimansiirto tuntui toimivan normaalisti.
Onkos jollakulla ollut vastaavia ongelmia ja onkos ilmiölle löytynyt selitys? Vahingoittuuko voimansiirtoketjussa mahdollisesti muuta?
Jäänpä odottelemaan muiden kokemuksia.
|
Siis jos ihan oikein nyt ymmärsin niin haluat tietää että hajoaako jotain jos pultit katkee vaiko häh???
Jos pultit on katkennut niin niitä on kiristetty liikaa jolloin ne venyy ja katkee.. ja ei aiheuta voimansiirrolle ongelmia koska oli ne pultit sitten ehjät tai katki niin samassa paikassahan ne on.
Ja vuosimalli on ??
todennäköisesti ne on vaihdettu, koska orkkis napalukot on yleensä Ruosteiset


ja 87 jälkeen automaattiset