Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 05.05.2003, 14:14
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Sulle ei nyt ole kukaan vielä vastannut mutta toivottavasti tästä on vielä apua sulle tai muille:
C4 Vette on maailman nopein auto kuumenemaan ja niille jotka ovat tottuneet katsomaan eurooppalaista lämpömittaria joka nousee max. puoleenväliin ja pysyy siinä kunnes sammutat auton tämä Vetten tapa on karmeeta kattoa!

Normaali lämpötila ajossa on 85C eli 185F. Lämmöt sitten kaupunki- tai ruuhka-ajossa nousee ihan sikaylös. Tämä ei aina ole ihan terveellistäkään (ylikuumetessaan alukannet voivat vääntyä).

Flekteistä pitäis vaan toinen lähteä käyntiin vakiona ja toinen sitten vasta todella kuumana - en muista lämpötiloja.

Ylikuumenemista aiheuttaa mm. likainen syylari, sinne kertyy kennon taakse helvetisti paskaa (puun lehtiä, oravia jne.) joka pitäis parin vuoden välein siivota pois. Eli siitä pitää purkaa ne muovit pois jotta pääsee käsiksi.

Mikä siis avuksi?
1. putsaa se syylari
2. vaihda tuoreet jäähd. nesteet
3. asenna pilkun kylmempi termari, esim. 180 asteinen (ei mielellään kylmempää)
4. asenna "manual fan switch" jolla saat napista flektin päälle kun on tarve (kaupungilla, kuumalla ilmalla)
5. tai asenna "cold fan switch" joka automaattisesti käynnistää flektit aikaisemmin kuin normaalisti
6. tai polta uusi chippi jossa flektit lähtee aikaisemmin käyntiin

Optioista 4-6 suosittelen joko 4 tai 5. Chipin polttoon vain tämän takia tuskin kantsii lähteä.

Lykkyä!

Vette '91
Kupla '00
Land Rover '66
Vastaa lainaten