Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 04.08.2009, 20:18
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Tuossa rupesin tarkistamaan etuperää, kun pitäisi heittää akseli nippuun. Lukon puoleisen poskilaakerin siinä laakerikoolissa olikin poikittaisia selvästi tunnettavia uria noin puolella pinta-alasta, joten vaihtoonhan se menee.
Mietinkin tässä, pitäisikö varmuudeksi vaihtaa se toinenkin, joka kyllä vaikutti paremmalta? Siinä ei ollut koolissa mitään jälkiä, mutta varmuus ei olisi pahitteeksi.

Olen ymmärtänyt, että yleensä riittää, kun asentaa uudet laakerit vanhoilla poskilaakereiden shimmeillä ja tarkistaa, että kuvio on suurin piirtein oikea. Onko tuossa murikassa muita säätöjä kuin nuo poskilaakereiden shimmit ja pinionin esikiristyksen säätöön käytettävä krymppiholkki? Käytössä olevat manuaalit tuntee vain 60:n perän, jossa erilaiset säädöt.

Tarvitseeko laakereiden vaihtoon muita työkaluja kuin ulosvetäjän ja prässin? Kuuluuko lämmittää asennettaessa?

Saakos laakereita muualta kuin Tamgearsilta ja Tojotalta? Hintatietokin kiinnostaisi. Tamgearsin sivut ainakin ovat olleet nurin jonkun aikaa, että liekköhän vielä firma pystyssä? Huomenna täytyy koittaa soitella sinne.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten