Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 20.07.2009, 14:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RoJu Näytä viesti
Äkkiseltään näyttäisi tuosta kuvasta, että ketjun ja keskitasauspyörästön saa tutkittua/korjattua jakista irrottamatta. Miten lie?

Keskitasauspyörästönhän täytyy pyöriä tuossa kuvassa oikeanpuoleisen akselin päällä. En kyllä pysty järkeilemään, että miten se siinä toimii. Tuon keskitasaupyörästön saa varmaan rikki ajamalla asfaltilla se päällä, tai vaikka ajamalla auton jarrudynamometrille, niinkuin paikallinen katsastusmies olisi välttämättä halunnut tehdä.

Onko Matilla tai jollain muulla mielikuvaa kustannustasosta ketjun ja joittenkin pikkurattaiden vaihdolle?

t. Make

Enpä tiedä millasta on yrittää avata jakista paikallaan ollessa... voihan se onnistuakin.

Keskitasauspyörästö on planeettavaihde. Sehän pyörii omia aikojaan koko ajan ajellessa, eli auton voi ajaa surutta myös jarrudynamometrille (olisit voinut antaa katsastusmiehen ajaa ). Keskilukko jos on päällä niin sitten ei ole syytä ajella asfaltilla eikä tietenkään dynamolle.

Ei hajua hinnoista, oletettavasti tyyriitä. Tuolta saa vähän vihiä hinnoista: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199...MNTW_3610.html , nuo tosin kannattaa toisinaan kertoa x2 niin saa saman mitä paikallinen Toyota-diileri pyytää ovh:na.
Vastaa lainaten