KJD95 Voimansiirron välykset (oli: KJ95 tavaratilan pituus)
No hep,
En ole kerennyt tässä välissä asiaan perehtyä, mutta nyt nostin toisen etupyörän ilmaan ja siitä eestaas pyöritellen pystyin aika hyvin paikantamaan eri välykset:
Etunavan booreissa en pystynyt havaitsemaan välystä, kuten en myöskään vetonivelissä.
Etuperässä on pieni asiaankuuluva välys.
Kartaanin nivelissä ei tuntunut klappia.
Etukartaanin takapäässä kun on se laippa, jonka halkaisija on n. 10 cm (tätäkö Matti tarkoitit), niin sen kehältä mitaten kartaani pääsee liikkumaan tyhjää laatikossa n. 2.5 cm. Mun mielestä se näyttää paljolta. Takakartaanissa vastaava klappia on muutama milli, en tosin kokeillut takapyörä ilmassa.
Kokeilin sitten laittaa keskitasauspyörästön lukkoon, jolloin klappi pieneni noin puoleen.
Muuten miellyttävä auto on jotensakin vittumainen ajaa, kun vaihtamiseen pitää keskittyä kohtuuttomasti. Kolaus on varsin selvä ja epämiellyttävä. Uskoisin, että vaikka kettinkissä olisi kuinka paljon välystä, niin ei se oietessaan kolahda ("pojoing"), vaan jotain muuta (-kin) siellä on. Vai onko tämä normaalia? Olen kyllä ymmärtänyt paikallisen tojota-kauppiaankin puheista, että jonkinlainen klappi kuuluu asiaan.
Äkkiseltään näyttäisi tuosta kuvasta, että ketjun ja keskitasauspyörästön saa tutkittua/korjattua jakista irrottamatta. Miten lie?
Keskitasauspyörästönhän täytyy pyöriä tuossa kuvassa oikeanpuoleisen akselin päällä. En kyllä pysty järkeilemään, että miten se siinä toimii. Tuon keskitasaupyörästön saa varmaan rikki ajamalla asfaltilla se päällä, tai vaikka ajamalla auton jarrudynamometrille, niinkuin paikallinen katsastusmies olisi välttämättä halunnut tehdä.
Onko Matilla tai jollain muulla mielikuvaa kustannustasosta ketjun ja joittenkin pikkurattaiden vaihdolle?
t. Make
Viimeksi muokannut RoJu : 19.07.2009 15:58
Perustelu: Otsikon vaihto
|