Kaikki autot joita ei ole normaalin optiosheetin listassa on COPOja oli juttua kerran Muscle Car Reviewssä...eräs CO (Central Office)työnjohtaja haastattelussa totesi että jos taxifirma halusi esim. 5 kpl erivärisiä autoja kuin oli saatavilla ne tehtiin koska esim. maaleissa 5kpl oli minimi jotta COPO (=Dealer) tilaus sai hyväksynnän jotta se kannatti tehtaalla tehdä. Sama koski vaikaa jos autoihin tuli oranssit peltivanteet. Teknikka muutoksiin (COPO 9560/61 427 Camarot) vaativat minimi 50 kpl tilauksen ja sehän toteutui myös Zl-1:sten osalta Camaroissa (69 kpl).
Mikä on COPO vahvisti itselle NCOA:n (National Chevelle Owners Association) puheenjohtaja kun tiedustelin oman -70 SS 396 Caminon oranssia väriä kun maalikoodina stanssattu viiva (70 Chevelleihin kun Hugger oranssia "ei saanut"). Vastaus tuli että autosi on tod.näköisesti one of five ja muutakin kuin pelkkä El Camino custom. Käski roudaamaan takasin jenkkeihin koska kysyntää sille riittää kotimaassa...
Niin ja Royal Bobcat GTO Pontiaceissahan oli kaikissa punaiset sisälokarit ja takapyöränaukot ihan vaan merkiksi että täältä pesee..
Myös Chryslerilla on ollut omituisia autoja esim 4d Belvederejä 426 Hemillä..Suomessa yksi ja kolme muuta jenkeissä.Farmaristakin huhutaan...
Normaaleja erikoistoivomuksia kuten LS-6 ilmastoinnilla on sitten asennettu joko dealerilla tai tehtaalla riippuen siitä kuinka kiirettä tehtaalla ollut.
Ja muistakaa se Autovuokraamo St.Louisissa joka osti 18 kpl L-88 Vettejä vuokrakäyttöön..
Tässä vähän esimakua miten rahalla saa ja hevosella pääsee...paitsi Soviet Finlandissa...
Note! This message was posted anonymously!
|