Viestiketju: TML-Trophy 2009
Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 13.07.2009, 19:01
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.375
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Tuskin kukaan tietää miten tuossa varmasti käy? Kuuden tunnin remonttijakso vois auttaa niitä, joiden kisa päättyisi muuten keskeyttämiseen. Esim 10h ajon jälkeen hajoaa jotain suurempaa ja aikaavievää, saa rauhassa remontoida seuraavat 12h ja silti on vielä 8h kisa-aikaa jäljellä.
Onhan tuossa silti kaikennäköistä mietittävää. Kuka pääsee/ehtii huoltohalliin, kuka sinne seuraavaksi pääsee, kuka lähtee ensimmäisenä aamusta taas kisaamaan ja kuinka paljon jonon viimeiset kärsivät kun kisa taas alkaa "alusta".
Entä jos pakollisesta tauosta myöhästyy? Esim 22:00 aikoihin tekniikka pettää ja auto liikkuu uudelleen vasta 01:00?
Ihan mielenkiintoista nähdä miten systeemit toimii, sitten voi lähteä parantamaan jos aihetta on.
Tuosta pakollisilta tauoilta myöhästymisestä on juttua ihan säännöissä suoraan, josta lainaus perässä.
Lainaus:
Maaliintulosta myöhästymisestä rangaistaan esimerkiksi kilpailukohtaisella pistevähennyksellä kultakin alkavalta minuutilta. Yli tunnin myöhästymisestä seuraa hylkäys kilpailusta. Kilpailijoiden tuloksen toimituksen myöhästyminen rangaistaan samalla tavalla, kuten myös kilpailussa mahdollisesti olevilta pakollisilta tauoilta myöhästyminen.
Tämä on nyt ensimmäinen kerta kun tällaista pidempää pakollista taukoa kilpailuissa kokeillaan ja tästä saatujen kokemusten mukaan sitten katsotaan miten homma toimii ja millaisia muutoksia mahdollisesti seuraaville kerroille täytyy tehdä. Tässä nyt ollaan vahvassa uskossa, että ainakin kuljettajat ovat sen verran järkeviä, että tajuavat mennä nukkumaan.
Vastaa lainaten