Viestiketju: Mikä vittu nyt tuli!
Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 29.06.2009, 18:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Noo sillä toki sinäänsä mitään merkitystä ole:

Mutta jos moottorilta tulee voimaa 100%, keskilukko kiinni tasan puolet menee toiseen suuntaan, ja puolet toiseen suuntaan, eli 50-50. Kuten myös keskilukko auki momentti on sama, ero on vain siinä että mahdollinen pidon vaihtelu voi aiheuttaa nopeuseroa.
Haa Eli päästiin väittelemään kuten arvelinkin...

Eli jos on normaali (50/50) keskitasauspyörästö niin lukko auki menee VOIMASTA puolet eteen,ja puolet taakse,ja siellä puolet oikealle ja puolet vasemmalle. Eli 25 % per pyörä.Eli kaikki pyörät vetävät samalla voimalla,eli liukkaalla sen huonoimman pidon voimalla=jos on 1 pyörä ilmassa niin ei juurikaan.

Ja kun keskilukko tai etuveto on kytkettynä menee VOIMASTA kaikki sekä eteen että taakse ja siellä puolet oikealle,ja puolet vasemmalle.Eli jos vaikka perä on suossa,ja etupyörät asfaltilla menee kaikki voima etupyörien kautta.

Ja jos on kytkettävät tasauspyörästön lukot niin lukot kytkettynä menee kaikki voima sekä eteen että taakse ja kaikille pyörille.Eli jos kolme pyörää on liukkaalla/ilmassa,niin kaikki voima menee vaikka yhdelle pyörälle.

Ja sitten vielä.

Jos joku on ostanut citymaasturin jossa luvataan että tarvittaessa kytkeytyvä neliveto jakaa voimaa suhteessa 50/50,ja rakenne perustuu etuveto autoon,niin se on vain markkinointikikka,koska kaikki voima menee normaali oloissa etupyörien kautta,ja liukkaalla maksimissaan se luvattu 50 % takapyörille.Eli silloin suhde on jotakuinkin 100/max 50
Eli ykkösellä liikkeelle lähdettäessä se ei ole paljonkaan.
Ja poikkeuksena tietysti se,jos autossa on oikea keskitasauspyörästö.
Vastaa lainaten