Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep
Tääkin näyttää siltä että on suomessa katova laji  tyhmä kysymys mutta onko lajista tehty liian kallis?
Toinen asia joka mietityttää että pitääkö radoista tehä sellasia että auto on aina nurin? joka tuo teamille lisää kustannuksia ja tää sit johtaa siihen että laji on liian kallis ja on helpompi lopettaa kuin jatkaa. Olisiko mitään jos ratoja ei tehtäisi niin vaikeiksi?
|
Noo ei ne varmaan kuitenkaan ne kaadot ole se ongelma. Mäkin kuitenki jokusen kisan ehdin ajaan ja aika siellä kärki kastissa ja kuitenkin kaatoja mulla on takana vain 2 !!!!
Jos radat on helppoja ei ne oikein tarjoa kuskeillekkaan mitään, mutta sama koskee liian vaikeitakin ratoja. Eli kyl taitolajeissa (trial ja vormulai) on paljon tekemistä ratamestarilla, että osaa taikoa just sopivat radat. Sit jos ajatellaan vielä maksavaa yleisöä, niin kyllähän niillekkin pitää tarjota jotain nähtävää....eikö??
Siis halpaahan toi kisaaminen ei ole pelkästään jo matkakustannusten takia. Laivamatkat + kuljetuskaluston dieselit ja muut ylläpito kulut on vuodessa aika suuria euro määriä. Tää on pitkälti yks syy miks moni suomalainen ei aja. Varsinkin, ku monella kuskilla ei kuitenkaan ole oikein toi itsensä kehuminen ja myyminen hyppysissä, millä sais sitten sponssi rahaa.
Mut jos olis Suomessa useampia kisoja ja "leppoisemmille" peleille, niin kuka tietää tuleeko niihin autoja? Eilen just satuin katteleen videoo 2004 vuoden Leustun sorakuoppa kisasta ja siellähän monella tais olla oikein mukavaa ja kalusto oli todella kirjavaa.Semmoisen kisan tai oikeastaan 2 ku sais jonku porukan järkkäämään vaikka pääosin pelkästään kuskeille ja katsois sitte että onko sitä innokasta porukkaa möyryään sorakuopissa??
Tuntuu vaan nykyään olevan, että pitää olla 2 vinssiä ja läppäri ja ajetaan pelkkää suunnistusta.....ei uskalleta lähtee ees TMK trialia koittaan leikkimielellä, eikä ole VooDoolle mikään kuitti, vaan niille muille ratin taputtelijoille




