Arimanin linkissä oli hyviä ohjeita. Itse olen korottanut LN65 Hiluxin koria 60mm itse tekemillä nylonpalikoilla, jotka tein 60mm pyöreästä nylontangosta. Alkuperäiset kumit jätin korotuspalan alapuolelle ja yläpuolelle pyöräytin kumit vanhasta kuljettimen hihnasta joka oli 8mm paksua kumia. Nostamisen aloitin irroittamalla kaikki kiinnityspultit ja yksinkertaisesti tunkkaamalla kulman kerrallaan ylös jonka jälkeen pala ja kumi väliin ja uusi pultti hollille. Kiristin pultit vasta kun kaikki oli paikallaan. Viimeinen hytin pultinreikä oli yli puoli reikää pois kohdiltaan, joten liinalla piti hieman toista puolta vetää taaksepäin, että sai pultin menemään reikään. Pelkän nostamisen lisäksi tuli ylimääräisiä hommia:
1. Ohjaustehostajan putket irti rungosta ja kiinnikkeiden pientä muokkausta. Kannattaa nostovaiheessa olla tarkkana, ettei ne ota kiinni syylärin alavesiletkuun kiinni ja paina letkun lähtöä halki. Itsellä kävi näin ja syyläri kävi korjuuksilla sen takia. Letkut muotoutuvat muuten ihan hyvin vähän kiinnikkeitä siirtämällä ja putkia vääntelemällä.Tarkkana kans sit ettei taita liikaa ylöspäin ettei ota flektiin kiinni.
2. Jarruletkujen ja naftaletkujen kiinnikkeet tulipellissä löysälle ja uudestaan kiinni --> pääse nostaessa tullut veto pois
3. Puskuria joutuu nostamaan, itse tein "adapterit" vain lattaraudasta johon porasin neljä reikää ja hitsasin ylempiin reikiin mutterit takapuolelle. Näin alemmista rei'istä saa latat runkoon kiinni ja ylemmistä puskurin kiinni näihin lattarautoihin.
4. Ohjausakseli loppuu kesken. Se kannattaa päästää löysälle jo ennen nostoa. Itse jatkoin pidemmillä tapeilla (kaveri koneisti) ja 80mm nylontangosta tehdyllä välipalalla sekä pidemmillä pulteilla. Prikkaviritykset kannattaa unohtaa saman tien. Myös sisälokasuojaan joutui tehdä lisää tilaa ---> rälläkällä pala pois.
5. Vaihekepin reikään peltisaksilla lisää tilaa. Pakki on ainut, jonka asennossa keppi saattaa osua runkoon, joten sen kohdalta slaissi pois.
6. Flektin suoja/ilmanojainpelti. Hitsillä prikat kiinni siihen peltiin sopivaan kohtaan niin saa uudet kiinnikkeet.
7. Alkuperäinen täyttöletku ei riitä??? Tästä ei sen kummemmin itsellä tietoa, koska itsellä se ei ole alkuperäinen.
Lisätkää nyt vielä jos multa unohtui jotain. Joka tapauksessa ei ole mikään mahdoton homma ja jos yhtään löytyy välineitä ja intoa niin onnistyy kyllä helposti tehdä itsekki nuo korotus- ja ohjausakselin jatkopalat, ettei tarvitse mitään valmiita sarjoja hommata. Ei muuta kuin nylontankoa hakemaan ja suunnittelemaan!
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -
Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan
Viimeksi muokannut Jopo_ : 06.06.2009 21:02
|