Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 06.06.2009, 07:01
PasiK PasiK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.06
Sijainti: JMSK
Viestit: 110
Perusasetus

Katkeraa puhetta Viipolta....

Tuossa tulikin ehkäpä tärkeimmät miinukset--

Metsäkäyttöä ajatellen kannattaa moottorinkorvakkeet modifioida paemmiksi, muuten kytkinvipuset tippuu.
Muuten tuo mekaaninen vivusto on parempi kuin sata jänistä. Ei katkee vaijerit eikä lopu nesteet.

Kolmelovista vaihteista mollataan paljon, mutta missä on parempi vaihdekaavio? Heijausliikettä et tee millään autolla niin nopeaan, kuin tuolla 3v Jeepin laatikolla!! Ja muuten kestää. Ainut pitkä miinus on tuo välityssuhde...

Tuohon vesiarkuuteen en yhdy. Samanlaiset virtavehkeet kaikissa pensavehkeissä. Miltei kaikissa Jeepeissä vakiona kärjettömät sytkät, ja niissä ei ole huolia. Virranjakajan kannesta se lyö läpi, kun kastuu. Kannattaa suojata päältäpäin, ettei esim savivelliä jakajan kannen päällä.

Voimansiirto on HALPAA ja sitä on tarjolla paljon.

Rotanloukku startti on oma lukunsa, mutta tehdasuusi ei paljon maksa. Sihenkin löytyy ratkaisut, miten vanhojen kanssa pärjätään. (vipu / vaijeri. millä pakotetaan hammas vauhtipyörälle, niinkuin 30-l autoissa oli)

Kaikissa autoissa on omat perusmurheensa, mutta en sanoisi Jeepissä olevan mitään ylitsepääsemätöntä. Jeeppi on kuitenkin aika legendaarinen offipeli täällä Suomessa.

Itse ajoin aikanaan maantiellä 35" Mutiaisilla ja tykkäsin ajaa matkaa autolla. Itselle jäänyt tosi mukavat muistot maantieltä ja maastosta autosta.
Vastaa lainaten