On se liekkilukko ihan turha, turbomalleissa sitä ei ole alunperinkään siellä huohotin hässäkässä. Talvella jos pääsee jäätymään tai muuten menee tukkoon niin lykkää öljyt stefojen välistä ulos. Malleissa, joissa jakaja on lohkossa (eli 200-sarjalaisissa), saattaa pullauttaa kannen takapäästä kumitulpan ulos ja öljyt perään jos menee tukkoon. Ei sillä ole muuta tehtävää kuin estää kampikammion huurujen syttyminen jos kone sattuu räkäsemään. Pitää olla sytytys todella sekaisin (ampuu imusarjaan) tai bensaa runsaasti öljyn seassa, että voisi tapahtua.
Liekkilukko löytyy 3-4 pyttyjen välistä imusarjan alta. Siihen menee kolme letkua, isompi menee ilmansuodattimelta tulevaan imuletkuun ja pienempi kaasuläpän taaksen ja yksi menee lohkossa olevaan öljynerottimeen. Turbomalleissa liekkilukon paikalla on vaan y-haaraputki ja sisällä ei ole mitään. Lohkossa oleva öljynerotin voi kyllä mennä tukkoon, samoin kuin myös se pienempi letku joka menee kaasuläpän taakse. Jos tuo pieni letku menee tukkoon tai vaikka se pienempi rööri katkeaa niin seurauksena on se ettei huohotus toimi tyhjäkäynnillä ja kone alkaa varmasti hikoilemaan öljyä. Jos otat tuon öljynerottimen irti niin älä mene ronkkimaan sitä paluuputkea liian paljoa. Jos se tippuu koneen uumeniin niin joudut tiputtamaan öljypohjan jotta saat sen ongittua sieltä ulos. Jos se paluuputki puuttuu niin rupeaa keräämään öljyä huohotusletkuihin.
|