Omat autot tulee suojattua siten, että samalla kun koteloihin ruiskuttaa kotelosuojaa, niin lopuksi ottaa sen suutinkappaleen irti letkun päästä ja ruiskii koko pohjan kauttaaltaan sillä samalla kotelosuojalla.
Seuraavana päivänä sama homma toiseen kertaan. Tulee hyvä suojakalvo pellin pintaan.
Kolmantena päivänä lanttaan bensalla siveltävää alustamassaa sen verran, että se hyvin tulee ruiskusta läpi ja sillä spruuttaan koko pohjan ja helmat kauttaaltaan.
Tuo bensa ohenteena haihtuu nopeasti pois, joten seuraavan ruiskutuskierroksen voi tehdä tunnin - parin kuluttua, riippuen lämpötilasta.
Joskus tein siten, että ohenteena käytin pellavaöljyä ja sillä ruiskutin koko pohjan. Massa jää tällöin tahmeaksi ja öljyiseksi, eikä siten kuivu ja rapise vuoden päästä pois.
Pinnalle vaan yksi kerros bensalla ohennettua massaa, niin silloin tulee sellainen pesua ja rapaa kestävä kuori tuohon pintaan.
Mukavampi tehdä remonttia, kun ei aina ole nyrkit mustana tahmeasta massasta.
|