Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 31.05.2009, 10:31
Alaric Alaric ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.03.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 28
Perusasetus

Toyota Hilux LN46 2.4TD


Terveppä terve. Tuli tuossa ostettua elämäni ensimmäinen neliveto ja nyt pitäs alkaa pikkuhiljaa alkaa rakenteleen/kunnostaan mieleiseksi. Autonrakentelusta löytyy kyllä vähän kokemusta mutta edelliset koslat on ollut aina etuvetoja niin nyt tarvitsee miielipiteitä näihin isompiin liittyen.

Isoimpana ongelmana (mikä pitää hoitaa ensin alta pois) on alustan jäykkyys. Ei ole mitään tietoa millä tuota on nostettu mutta alusta on todella jäykkä. Soratiellä ei uskalla ajaa 30kmh kovempaa kun pelkää että hampaat tippuu. Etupäässä huomasin että takariipuke on aivan taka-asennossa eli joustoa sieltä ei taida löytyä senttiäkään. Taka-akseliin joku on tehnyt itse pidemmät riipukkeet. Voisiko kovuus johtua ihan pelkästään siitä että jouset ovat kuoleentuneet ja niistä on joustovara loppu?

Korkeutta ei välttämättä tarvitse tulla lisää mutta pehmeyttä tarvitsisi ja reilusti. Kattelin tuota http://www.4x4parts.fi/ myynnissä olevaa RoughCountry 3" nostolla oleva sarja hintaan 850€ ja siinä olisi ainakin tuo hinta kohdallaan. Dobinsson tai OME ovat sen hintaisia että menis muutamakin tili sellaisen hankintaan eikä tänä kesänä sitten paljoa pääsis ajelemaan. Onko noilla eroa niin paljoa? Pääasiassa tulee ajeltua hyviä teitä mutta metsässä tulis käytyä aina välillä jos vaan alusta olis mukavampi siihen hommaan. Kuinkas paljon pitäisi autoa nostaa että kardaanien nivelkulmat alkaa menemään liian isoiksi? Olisiko tuolla 3" nostolla vaikustusta?

Seuraavana listalla on järjestyksessään apusimpukan vaihto (väljää), vähän järkevämpi maali , lisää tehoa jollakin ilveellä ja ens kesäksi pitänee hommata vinssi yms yms yms ....

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	hilux3.JPG‎
Views:	1411
Size:	78,7 Kt
ID:	5661  

Viimeksi muokannut Alaric : 06.03.2011 12:46
Vastaa lainaten