Kulmat tarkistettu?
Jos kaikki ohjauksen kulmat ovat ok, niin sitten menee laakeri/nivel puolelle tuo tempoilu.
Mutta, jos tarkastettu vain aurauskulma, niin silloin jäljelle jää vielä kaksi kulmaa: Olka-akselin
sivuttaiskallistus, mikä HJ:ssä tarkoittaa sitä että akseliputki pitäs olla vääntynyt, jos ei ok.
Olka-akselin takakallistuma tarkoittaa kulmaa, mikä on olka-akselin ja pystysuoran välinen
kulma. HJ:ssä suuruusluokkaa 7,5 - 15 astetta lienee ok.
Takakallistus tuppaa pienenemään kun jousitus antaa periksi, esim. isoilla renkailla asfaltilla
lukkojarrutuksessa tai kun pakilla vedätetään rajusti.
HJ-61:ssä on k.o periksiantamista vastaan tosi paksut "jarrutus-"lehdet akselin alapuolella
(ne puolikkaan kuormajousen näköiset)
Kun sais tallin valmiiksi niin vois tehdä kiiloja akselin ja pakan väliin, joilla akselia sais kallistettua
akseliputkea esim. 7,5 astetta taaksepäin.
|