Viestiketju: Katsastuksesta
Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 28.05.2009, 16:59
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja päne Näytä viesti
Eilen yritin rekisteröidä tuon suikan, mutta haaveeksi jäi! Katsastusmies suikan nähdessään veti herneet ja tuumasi että tätä tuskin leimattua saat. On kuulemma liian korkea, vaikka omastamiestäni aika maltillinen. Omen 2` jouset,koria korotettu 30mm,31x10.5 renkaat ja hivenen pidemmät riiput(alkuperäisten mittaa en tiedä). Riiput on vanhat mutta tehdastekoisen näköiset alkuperää en tiedä. Niistä kuulemma pitää saada paperit. Renkaat on aikanaan muutos katsastettu, joka suututti herraa suunnattomasti. Aikani kinattua herran kanssa käskin lopettaa katsatuksen ja palauttamaan rahat. Suikan korkeus on katon korkeimmasta kohdasta mitattuna 1815mm, paljonko mahtaa alkuperäinen korkeus olla? Käsittääkseni kokonais korotus saa olla 150mm, vaikka herra väitti äkeissään 105mm ja käski minun tarkistaa lakikirjasta. Olisin kiitollinen jos joku viitsis kertoa alkuperäisen korkeuden ja alkuperäisten riippujen mitan.
Löyty lakipykälä

"15§ Auton korkeuden muuttaminen 1.Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä,takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet.Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51mm. M1G-luokan tai N1G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin enintään 77mm.Auton kokonaiskorkeuden lisäys yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100mm.M1G- tai N1G-luokan ajoneuvon kuitenkin enintään 150mm."
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten