Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 28.05.2009, 16:54
jalajaas jalajaas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.05.09
Sijainti: Ruotsi
Viestit: 21
Perusasetus

Hyvään tuuriin en viitsi luottaa, vaan mieluummin Mr. Murphyyn.

Lasketin uusiksi noiden kertomieni punnistustulosten perusteella sen että voiko auton vielä rekisteröidä diesel pakettiautoksi muutoksen jälkeen. Vastaus: Vaikka etuakselille tulisi 80kg alkuperäistä painavampi moottori, auton henkilökantavuus ei ylitä tavarakantavuutta, eli auton voi edelleen rekisteröidä pakuksi. Kun nuo punnistukset tehtiin autossa oli kiinni kaikki lisävarusteet, ja nehän voi lain mukaan autosta poistaa kun menee punnitsemaan auton diesel koneen kanssa.

Tuon vaihtokoneen valinnassa tuntuu olevan parasta ottaa moottori saman vuotisesta pirssistä minkä omistaa tai uudemmasta. Näin ainakin voi olla varma, että noi vähäpäästöisyyyden normit tulee täyteen.
Itsellä kävi tuuri kun löyty 1.9TDI kone, jonka mukana tulee TUV-todistukset ko. moottorin päästöistä. Kone on vuosimallia -94 VW 1.9TDI moottori koodilla 1Z.

Yritän saada joltain valmistajan edustajalta lausunnon tuosta 1.9D ja 1.6 3-ovisen Vitaran alustan eroista ja moottorien painosta. Jos jollain kulla on kiinnostusta samaan projektiin ja tarvii kopiot lapuista niin heittää vaikka YV:tä

-Jiipee
Vastaa lainaten