Näytä yksittäinen viesti
  #68  
Vanha 25.05.2009, 06:38
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Kokeileppa säätää ne jarrut vähän lähemmäks. Jos jarrukenkä liian kaukana rummusta niin joutuu pumppaamaan että saa likeelle ja ottamaan ne jarrut.

Rummun takaa löytyy kaks 17mm pultinkantaa joista voi kääntää kenkien epäkeskoa kenkien säätämiseksi.

1.tunkilla rengas ilmaan
2.17mm avain käteen ja etsimään ne säätöpultit sieltä rummun takaa.
3. Molempien etujarrujen säätöjä säätäessä pitää rengasta aina pyörittää eteenpäin myöskin taka-akselin etummaista kenkää säädettäessä eteenpäin. Takimmaista taka-akselin jarrukenkää säätäessä pitää pyörittää taaksepäin. ja kääntää säätöä pyörimissuuntaan välyksen pienentamiseksi ja vastaavasti toiseen suuntaa jos ottaa liian äkäseen kiinni. Otetaan säädöllä iholle että vähän kihnaa...
4.Jos jarrut on oikein säädetty niin täysijarrutus tulisi tapahtua noin polkimen liikkeen puolivälissä. Säädön jälkeen kokeillaan kädellä onko liian likeellä jos on vähän lämmin niin ok mutta jos voi paistaa makkaraa niin sitten pitää säätää vähän kauemmaksi.

Oman aikansa ottaa mutta kyllä uakkeriin saa ihan hyvät jarrut mutta toki pääsylkkykin voi alkaa olemaan vähän tiensä päässä. Siihen saa kyllä korjaussarjaakin ja uusi 2-piirinen ilman tehostajaa oleva malli maksaa noin 50€ korjaussarja muistaakseni jossain 5-10€ välillä.

Kysy jos kysyttävää on tullut tapeltua noiden kanssa joten ehkä ihan vähän voi jo kokemusta löytyä
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 26.05.2009 06:31 Perustelu: Korjattu ajatusvirhe :)
Vastaa lainaten