Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaj
Kumpi mahtaa olla helpompi keino... kone vai laatikko pois? Saako laatikon pudotettua alas purkamatta ensin kaikkea sen takana olevaa? Ja jos saa niin pääseekö silloin irrottamaan vauhtipyörän/vetolevyn ja käsiksi roppuun?
|
Ottaisin laatikon pois, paljon helpompaa (tietysti, kun on laitteet siihen)!! Purettavaa: kardaanit, vivustot, letkut/piuhat, poikkipalkki, laatikko irti koneesta (paitsi jos tuo on automaatti, ensin turbiini irti vetolevystä), vetolevy (ja kytkin tietysti)/vauhtipyörä pois ja proppu pois ja uusi tilalle ja kasaamaan...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaj
Sitten se typerin kysymys. Miksi vettä tulee pihalle vain käyntilämpötilassa, mutta ei muutoin? Maallikkona tuntuisi, että vettä tulisi pihalle käynnistyshetkestä alkaen mikäli lohkossa on ropun kokoinen reikä. 
|
Siellä on todennäköisesti hiushalkeama ruosteen tekemänä vielä, eli kun vesialkaa lämmetä, se laajenee ja järjestelmä paineistuu---> vuotaa!! Proppu ei ole siis pullahtanut, silloin vuotaisi suoraan ulos, mitä sisään kaadetaan!!!