Viestiketju: Range Rover Experience
Näytä yksittäinen viesti
  #58  
Vanha 16.05.2009, 21:49
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Alakerran kasaus


Kun "nippelit" oli harjattu puhtaaksi, laitetaan sitten ne paikoilleen, jotei pääse "pölyyntymään"...



Crower Cams Com Up 50229 (matalavääntöinen nokka "perusmoottoreihin" --> katsotaan lupaako nimi liikoja!!!) Syynä uuteen nokkaan oli alkuperäisen epäkeskotangon totaalikulahtaminen...



Ja pox, se oli siellä n. 5sekunnissa...



Ylemmät laakerit paikoilleen



Kampiakseli päälle ja TÄSSÄ VAIHEESSA ON KAIKKEIN HELPOINTA mitata päittäisvälys! HUOM! kaulat ovat vielä kuivat, koska mitataan laakerivälykset "mittanauhalla" (jos ette ole nähneet niin pikaisesti löytyy tietoa http://forums.offipalsta.com/showthr...389#post559389 kun pääsi tuo 20vuotta vanha paketti menemään tyhjäksi! Ja olihan se jo aika jäykkääkin...)


Ja ei muuta kuin rasvaa kauloihin ja kannet kiinni!



Liiman kanssa TIETENKIN (nähnyt näitäkin joskus öljypohjassa!!!)


Helpottaa hommaa kun numerot jo valussa ja suuntakin, jottei pääse "lipsahtamaan" nurinpäin...



Pikkumomentilla ensiksi...



Ja isolla loppuun



Takapäähän parit "niksit" Pirkasta... Eli "kirkkotiiviste" paikoilleen oikein päin!


Tippa tiivistemassaa jottei vuoda "läpi" -> ja muuten TODELLA vähän, jottei mene öljykanavaan!!!



Ja laakeripukki kiinni ja ylimääräiset tiivisteet vex... Muistin virkistykseksi, takapää viimeiseksi, koska siinähän on isompi momentti kuin muissa laakereissa!




Jakopää paikoilleen, koska helpoita laittaa ilman mäntiä (kevyempi pyörittää, eikä nokka pääse putoamaan!!



Ja koppa suojaksi samalla kertaa. Kuvasta huomaa hyvin, miten massaa pursuaa hieman vesikanavan tiivisteestä. Samalla kannattaa laittaa kanavien pultteihin kierreliimaa, koska vuotaessaan pultit katkeaa 100% varmuudella eikä IHAN helpolla irtoa tuo kotelokaan silloin...



Männät paikoillaan putkissa ja odottaa kiinnittämistään



Nämä mittaukseen ja sitten kiinni. Roverissa kannattaa aina mitata veivin kaulat, koska niiden laakerivaurioita on ollut aikka kuinka ja paljon. Tässäkin moottorissa oli 5-6 kaulan kulumaa jo jonkin verran, muttei vielä liikaa.



Öljypumpun huoltoa --> vanhan rattaiden jäljet jaä kanteen kun seisoi muutaman tunnin pesun jälkeen, mutta eipä tuolla ole vaikutusta toimintaan!



Eipä muuta kuin mittaamaan roottoreiden korjaus ja välys runkoon --> kunnossa oli ja kansi kiinni.
Samalla laitettu uusi paineensäätöventtiili ja jousi, johon laitettiin lisäksi vanhan jousen prikka jousta hieman kiristämään ja painetta nostamaan...

Näillä eväillä moottoritelineessä alakertaan ei muuta voi tehdä, joten on siirryttävä "hattujen" puolelle...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten