Joo, pyöreelamppusissa Pajeroissa, niinkuin muissakaan 80-luvun kamppeissa ei ole alunperin G:tä ajoneuvoluokassa, vaikka maastohenkilöautoksi onkin ristitty. G-lisä on keksitty ilmeisesti 90-luvun taitteessa.
Ilmeisesti siitä johtuen ei oo hr. muutoskatsastaja huoltoautoksi muuttaessaan älynnyt G:tä lisätä, vaikka olisi pitänyt. Muita ehtoja kun ei ole N1G:lle kuin kokonaismassa yli 2000 kg ja neliveto. Sen vois korjata korikorotusta muutoskatsastaessa ihan vain hiirtä klikkaamalla, mutta nyt on jostain syystä ilmeisesti mennyt sormi suuhun tällä vantaalaisella ei K1-aseman edustajalla.
Ei muuta kuin takasin ja vaatimaan se G lisättäväksi siinä samalla, printtaat vaikka
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021248 6§:n paperille ja alleviivaat siitä tämän:
Lainaus:
2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:
|