Näytä yksittäinen viesti
Vanha 07.05.2009, 20:32
valkkari valkkari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 10.08.05
Sijainti: Porvoo, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing Näytä viesti
No jätetään se nimi..
Mitkäs renkaat sulla on alla?

Sinuna soittaisin AKEen tosta Geen häviämisestä, ja en sitten tiedä että miten ne sen korotuksen on mitannut/todennut/päätellyt.
Mutta eikö se ole muistaakseni niin että M1G(Maastohenkilöauto) ja N1G (Maastopakettiauto)
Muutoskatsastuksen ylärajat ilman AKE:n lupaa ovat:
-Renkaan korkeus max 51Mm alkuperäistä rengasta korkeampi
-ajoneuvon korkeus Max 77Mm alkuperäisestä
-kokonais korotus 150Mm (Renkaat ja kori)

Mutta AKE kertoo vastauksen
Pikkumustina pyörii ihan tutuks tulleet 235/75 R15 - ja ne ovat ihan otteessa

Ja se mittaaminen tehtiin tässä tapauksessa niistä mun korin ja rungon väliin asentamista nylon (vai mitä pom muovia ikinä olikaan) tangoista - jotka olivat sen 65mm

Täytyy kyl viel selvitellä varmaa tät asiaa ko. katsastus konttorin kans, koska missään nimessä tähän päätökseen mä en ole tyytyväinen... Vaikka me mentäis sen 51mm mukaan, ni mul on erittäin vahva mutu tuntuma että se jousitus on kerinny tossa vuosien saatossa, ja tosissaan ton huoltovarustuksen ja vinssin myötä laskemaan sen -15 mm jollon myös ton 65mm korotuksen pitäis mennä läpi... Tietenkää mulla ei oo näyttää sitä alkuperästä korkeutta, mutta mä kyllä tarjosin auton omaa ohjekirjaa, missä on auton mitat - ja siinä olevien mittojen perusteella olisin voinut vaikka laskea mitä noi 235 renkaat nostaa ja mitä noi itse korin korotukset on nostanu...

Viimeksi muokannut valkkari : 07.05.2009 20:43
Vastaa lainaten