No niin.
Mun Jeeppi Cherokee vm. 1990 teki samanlaisen tempun. Ajosta jätin kuukaudeksi ruutuun ja sitten kun piti lähteä - ei mitään muuta kuin että startti pyörittää reippaasti muttei ilmeisestikään saa polttonestettä eikä käynnisty. Virtaa riitti ym. ja kaikki apulaitteet toimivat.
Internetistä löytyi ohje: käynnistyksenesto on päällä. ??????????
Mega-Autossa väittivät, ettei autossa sellaista ole. No, hanskalokerosta löytyi avaimenperämokkula jossa yksi nappula. Kun painoi nappulaa niin mokkulassa syttyi pieni punainen LED.
Huom: LAITE EI OHJAA KESKUSLUKITUSTA.
Netissä oli ohje: sulakerasian circuit breaker no15 tarkistettava. Jaa kyse ei olekaan sulakkeesta vaan jostain muusta. Sulakerasia on kojelaudassa kätevästi ohjauspylvään vasemmalla puolella auton rintapellissä. "Circuit breakerit" ovat niitä sulakerasian reunoilla olevia mustia isompia nappuloita jotka saa vetämällä irti, aivan kuin sulakkeetkin. Ne eivät ole kuitenkaan releitä.
Kaikki sulakkeet irti vuorotellen, hapettumat veks. Sama näille neljälle "circuit breakerille". Sitten netistä löytyneitten ohjeitten mukaisesti:
-kytke autoon virta päälle, siis avain asentoon 1
-osoita mokkulalla taustapeilin yläpuolella katossa olevaa modulia ja paina mokkulan nappulaa 5 sekuntia
-kuuluu releen naksahdus kojelaudan alta tai konehuoneesta
-käynnistyi heti
Niissä autoissa joissa ei ole avaimenperämokkulaa laite on kytketty (käynnistyksenesto siis) keskuslukitukseen:
Ohje:
-avaimella avataan etuoven lukkopesästä (voi olla hapettunut kontakti) 5 kertaa keskuslukitus auki, siis räpelletään
-avataan ovi ja mennään sisälle
-sitten avain virtalukkoon OVEN OLLESSA AUKI
-virrat päälle
-NYT PAINETAAN OVI LUKKOON KYTKIMESTÄ MEKAANISESTI (=oven nappulasta lock)
-ovien lukkiuduttua, mutta oven ollessa edelleen auki
-käynnistetään
ainakin jenkit ovat saaneet laitteensa näin käynnistymään
Minulle ei ole selvinnyt miksi näin tapahtuu, eikä sen ole väliäkään. Pääasia että käynnistyi.

jejejejejej Jeeppi !!!!