Viestiketju: Jälleen yksi Blazer
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.04.2009, 21:47
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Piippuparta Näytä viesti
Jees.. Vikaa ilmestyy nopeammin, kuin mitä ehtii korjaamaan. Nyt huomasin, että alkanut tippaseen vaihdelaatikosta öljyä. Semmonen kahvikupillinen tippassut jo ulos. Tiivisteet tuostakin ilmeisesti mennyt. Mitä lie kokolattiamattoa ja ikkunasilikoonia tuolla käytetty tilkkeenä. Ei muuta kuin pohja irti ja uudet mällit heittää sinne väliin. Oliskohan se niin helppoa.. Pitääpäs alkaa metsästämään tuota oikean sorttista öljyä.
Nyt pitää vain selvittää mitä kaikkea tuossa pitää tehä kun alkaa öljyjä vaihtelemaan..
jos se automaatti on niin laatikon öljypohjaan ei kannata mennä mitään liimoja sovitteleen, jos se siihen tarkoitettu tiiviste ei pidä, se on ollu paikallaan liian kauan, mä ainakin vaihtelen lootaöljyn joka syksy ennen pakkasien tuloa kun oon niin laiska tekeen lootaremonttia että... eikä ole koskaan siitä vuotanut vaikka otan yleensä sen korkkitiivisteen...pari nokaretta vassua siihen öljypohjan tiivistepintaan että pysyy tiiviste paikallaan siihen asti kun saa nostettua paikalleen ja pultteja reikään.. ja kiristysmomentti ei sitten ole mikään jalkamomentti vaan mieluusti ihan pikkuräikällä nätisti kiinni, 2 sormen momentti. 40 000 kilsaa noissa on vaihtovälisuositus mutta silti, mulla ainakin kerää kondenssivettä yms sinne lootaan.

TH700r4:n suodatin ja tiiviste yhdessä maksaa jonki 15-17€ ja öljy jonku 2.5-3€ litra riippuu vähän mistä osataa, jos jostain normi kiinaautovaraosapuljusta ostaa niin saa maksaa 7-8€ litra mutta esim. gulffin dex3 mitä itte ostan maksaa koskislassella jotakuinkin ensinmainitun verran... vaihtaessa menee öljyä jonku 6-7L oikee määrä katotaan lämpimänä, käydessä P:llä
Vastaa lainaten