Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS
Miten se lisää laatikon kestoikää, jos esiintyy luistoa ja kuumenemista tosipaikan tullen kuten ainakin miun autossa dexron kakkosta ja kolmosta käytettäessä?
|
No eihän se luisto ja kuumeneminen kestoa lisääkkään, mutta kun juuri noilla uudemilla öljyillä AW4:n pitäisi luistaa enemmän kuin Dex II/III:lla. Onko mahdollista että sulla on jossain välissä lootassa käytetty vääriä öljyjä, joka taas aiheuttaa sen että Dex III:lla alkaa loota luistaa kun tuho on jo tapahtunut? Olen ollut lukevinani monestakin ketjusta jenkkien foorumeilla että nuo uudemmat synteettiset öljyt voi mm. AW4- lootassa aiheuttaa pantojen (ja mahd. myös tiivisteiden) vaurioitumista jonka jälkeen Dex III:a käytettäessä alkaa loota luistaa.
Vaan tiedä sitten, kuten sanoin niin ei ole omakohtaista kokemusta tästä asiasta. Mutta kyllä minä aika pitkälle luottaisin valmistajan suosituksiin mitä öljyä kannattaa käyttää, ja että varoitukset väärän öljyn aiheuttamista mahdollisista vaurioista on todellisia. Niinhän Grand Cherokeidenkin automaattilaatikoiden tietyt versiot leipoo melkoisen äkkiä jos ajaa väärillä öljyillä.