Voi vittu tää suomi on perse maa!!!
Eilen toimitin käräjäoikeuden tuomion ulosottovirastoon, kun eilen ne paperit viimein sain. Homman piti olla ok. Mutta nyt siellä olikin sellainen kohta että kaveri on tyytymätön tuomioon. Eli homma lähtee sitten hovioikeuteen. Päätös sieltä tulee vuoden päästä. Voi vitun jee!!!
Eli en vieläkään saa sitä pihalle.
Vouti sitten ilmoitti että maksamalla 20t€ pankkitakauksen niin ulosotto voidaan ottaa käytäntöön. Tuota sitten ihmettelin että miten ihmeessä ne saa 20t€ sille omaisuutta ja korvauksia kun sillä ei ole mitään omaisuutta, ei työtä ja vuoden vuokratulotkaan ei ole noin paljoa. Tulee kuulemma siitä että ne tavarat mitä sen kämpällä on niin jos häviän vuoden päästä hovin homman niin joudun maksamaan kaikki tavarat sille UUTENA takaisin. Ei auta vaikka varastoisin ne sen roippeet. Sen lisäksi jos se sattuu muuttamaan johonkin luxus lukaaliin missä vuokra on vaikka 3000€/kk niin minä joudun maksamaan sen vanhan ja uuden vuokran erotuksen sille, korkoineen.. Vittu kun vituttaa taas.
Parastahan on se että edelleenkään sen ei tarvisi maksaa yhtään mitään vuokraa, koska minä voin kuulemma ne periä sitten jälkikäteen oikeuden käynnin jälkeen siltä. Todella lohduttavaa kun mitään sieltä ei kuitenkaan saa.
Pankista sitten kyselin tuota 20t€ pankkitakausta, ei nimittäin lompakossa ole ihan tuollaisia seteleitä.. Noh. Tuosta tulee minulle useiden satojen eurojen kulut, jotka maksan minä ja en voi niitä mistään periä takaisin. jepjep.
Nyt sain sitten diilattua tuon 20t€ summan puoleen, eli 10t€ pitäisi antaa panttia, mieluiten käteisenä. No eipä ole tuollaisiakaan summia taskussa. Joten neuvottelin pankin kanssa edukkaan diilin. Otan 10t€ lainaa, siirretään se korkeakorkoiselle tilille. Annetaan siitä pantti voudille, eli en voi niitä rahoja käyttää. Korkoa maksetaan puolen vuoden välein. Kun oikeuden päätös viimein tulee ja olettaen minä en joudu mitään korvauksia maksamaan niin saan tuon 10t€ takaisin ja maksan sillä sen 10t€ lainan myös pois. Tuosta tulee huomattavasti vähemmän kustannuksia ja korkojakaan ei niin pitäisi tulla, kun ne pitäisi olla melko samaa luokkaa. Tosin takkiinhan tuossakin tulee, mut saanpahan kaverin pihalle.
Juttelin myös tuosta pihalle heitosta asianajajan kanssa. Ihan muille vuokranantajille tiedoksi että kaikkeista helpoin tapa on, että kun vuokrasopimus päättyy niin heti seuraavana päivänä käy ottamassa kaveria niskasta kiinni, heittää pihalle ja viskaa sen kamat pihalle. Siitä tulee muutamia päiväsakkoja, mutta ne on aika mitättömiä näihin oikeudenkäynti sun muihin kuluihin mitä tulee kun menee lain mukaan. Eli jälleen se täysin laiton tapa on kaikkeista paras. Vielä parempi on jos tuon pihalle heiton tekee joku vähäosaisempi kaveri, millä ei ole niin tuloja tai omaisuutta.
Mutta tälläistä tänään. Vituttaa oikeen urakalla jälleen.
|