Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.04.2009, 10:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Jotenkin miulla on sellainen mielikuva, että aikuisten oikeasti tohon vaihteistoon kuuluu Mopar 4+ öljy, ja jakolaatikkoon ATF. Oon kyllä itekkin kokeillut Dexron kolmosta vaihteistossa, koska alkuperäinen öljy on niin saakelin kallista, mutta liikkeelle lähtö Dexronilla on paljon kuminauhamaisempaa.
Kyllä se on nimenomaan Dexron III:a mitä sinne pitää laittaa - vaikkakin jopa joissain uudemmissa tehtaan huolto- ohjeissakin hyväksytään uudempien ja väärän normin litkujen käyttö. Niissä on kuitenkin kitkalisäaineet ja tiivisteiden suoja-aineet yms. erilaisia kuin Dexron II/III normin öljyissä. Laatikon jarrupannat ei sitä välttämättä kestä varsinkaan jos on enemmän ajettu laatikko ja tiivisteiden kanssakin voi olla vähän sama vika. Näin ainakin nuo isot pojat amerikan puolelta on kertonut.

Samaa olen toisaalta tuolta jenkkilän foorumeilta lukenut, että toiminta on paremmilla öljyillä ollut jouhevampaa, mutta se ongelma on juuri se vanhahkon laatikon kestävyys. Tämä nyt tietysti on vain luettua tietoa internetistä, mutta väittävät että jos on peruskorjattu laatikko niin voisi noita uudempiakin litkuja käyttää ihan huoletta, mutta vanhassa laatikossa se ei ole kovin hyvä idea. On siellä porukka ajellut paljonkin muilla kuin Dex III öljyllä, ja osalla on vanhakin loota kestänyt kymmeniä tuhanseja maileja, mutta toisilla on alkanut luistaa hyvinkin nopeasti. Itse en ottaisi sitä riskiä että laatikko hajoaa väärien öljyjen takia, mutta tietysti jos lootan toiminta tuntuu paremmalta noilla niin anna mennä vain. Ainakin saadaan sitten yksi koekaniini tänne joka voi kertoa toimiiko ja kestääkö
Vastaa lainaten