Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 09.04.2003, 07:52
KTM KTM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.01
Sijainti: Finland.
Viestit: 108
Perusasetus

ToniH kirjoitti asiaa. Nuo teknisesti kunnianhimoiset ja melko kompromissittomat rakenteet ovat vaikeita yllpidettäviä. Se guru joka on rakentanut systeemin tietää tarkalleen mitä on tehty ja millä arvoilla homma pelaa. Harvemmin omistaja #2 ja vielä #3 ovat sittena asiasta selvillä. Silloin alkaa tekniikan miedontaminen. Heitän nyt kehiin osittain fiktiivisen tarinan, joka ei liity Corvetteen, mutta pumpulla varustettuun harrasteautoon:

Auton rakentaja joka olkoon nimeltään "Ykä" haaveili kasin päälle bloweria. Näppäränä kaverina Ykä hankki osat ja teki projektia kaksi vuotta. Lopulta kasi+pumppu oli keulilla ja vielä leimattuna, mutta yllättäen kaikki ei ollut niin kuin Ykä oli haaveillut. Voimaa oli riittävästi, ellei hiukan enemmänkin. Kuitenkin auton ominaisuudet eivät olleet enää sitä mitä ennen ja unelmat moottrinluonteesta eivät täysin toteutuneetkaan. Kesän aikana ajoja tuli aika vähän ja pettymys oli valmis. Lopulta pitkän rakentamisen ja yhden kesän ajon jälkeen pumppupeli päätyi myyntiin. Seuraava omistaja haki auton ns. rahalla, mutta ei tajunnut tuon taivaallista asiasta. Silloin auton pitäminen tulee kalliiksi ja kohta ketjuun tuli taas uusi omistaja. Lopulta herkkä erikoinen tekniikka oli jo avun tarpeessa.

Mitä Ykälle ja kyseiselle autolle nykyään kuuluu?
-kori on voimissaan entisöitynä alkuperäisenkaltaisella tekniikalla
-blower kone on palasina ympäri Suomea, osat eri moottoreissa
-Ykä ajelee kevyesti piristetyllä alkuperäishenkisellä autolla.



Vastaa lainaten