Mulla löytyy berttaan vakio ovet, 1-osaset bestopin ovet ja 2-osaset bestopin ovet mutta kovia puoliovia ei vielä ollut. Niimpä mun ekan vm. 1975 bertan ovet joutuivat uhreiksi.
Tässä mallaan vanhaan berttaan bestopin oven mukaan leikattua aihiota.
Mallataan nyt vielä oikeaan kohteeseenkin. Oven korkeus on pari senttiä korkeampi kuin kylkilinja...miksiköhän....
No ajatuksena oli että voisi käyttää bestopin oven yläosaa tarvittaessa. Ei vaan kova katto päällä oiken istu vakio oviaukkoon toi. Katto vetää jotenkin tuulilasin liian takakenoon. No toi mun koppa on muutenkin vähän joka suuntaan solmussa.
Veemäisiä peltitöitä tiedossa. Onneksi pokattua kulmaa sai hyödynnettyä irti rälläköidystä yläosasta.
Toinen vielä pahempi.
Yläosan hahmottelua 3mm tavarasta että kestää nojailla.
Siirsin lukon kahvan alapuolelle joten veto tuli eri suuntaan kuin alkuperäisesti. Lukkopesän perässä oleva vipuvarsi piti taivuttaa päivastaiseen suuntaan että se mahtui olemaan ja toimimaan. Nyt vaan on avaimet kateissa noihin lukkoihin. Miten on saako lukkoseppä tehtyä avainta auton papereiden mukaan? Vai pitääkö viedä toi lukko sille?
Sisäpuolelle yksinkertainen verhoilu. Haaveissa olisi saada tuohon joku tavarakotelo joka olis oven sisässä mutta en nyt tähän hätään keksinyt mistää siihen sellaisia. Sisäkahvana toimii hj-60 kahva. Tiivisteen liimaus sikaflexilla tuotti taas sellaisen sotkun ettei mitään rajaa.
Valmis tuote. En käyttänyt mitää pakkelia tms. joten pientä perunapeltoa on alareunoissa mutta välttää kyllä räppikäytössä. Hitsauskin vielä vähän veteli joka suuntaan. Kolme reikää oven yläosassa on "ikkunan" kiinnityksille. Hetken teki mieli intergoida tuohon upotettu tölkkiteline kun taitas just mahtuu tohon oven paksuuteen. Sen olis voinu laittaa sopivasti käden ulottuville tohon viistoon osaan. No tämäkin ehkä vielä toteutetaan jos vaikka apparit vaatii