Näytä yksittäinen viesti
Vanha 12.04.2009, 12:21
Rekisteröimätön
Guest

Thumbs up

UCB:lle hatunnosto ja tsemppiä

Olen pitkään mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua ja ihaillut sitä tietoa ja taitoa jota UCB on asiassaan osoittanut.Myöskin suuri Kiitos Offipalstalle, joka asian käsittelylle julkisesti on antanut mahdollisuuden. UCB on tuonut kaikkien nähtäväksi faktat hamppuun liittyen kaikilta eri osa-alueilta,kuinka moni tähän pystyy ja kykenee ja vielä asian puolesta on valmis itsensä uhraamaan.Hamppu joka tapauksessa laillistetaan,ennemmin tai myöhemmin,näin ainakin uskon.Itseäni kiinnostaa asian lääkinnällinen puoli,johtuen nivelrikko sairaudestani.Sairauteni tän hetken tilanne on että selkärangan ja lonkkanivelien kulumien vuoksi olen hyvin liikutarajoitteinen,myös muissa nivelissä sairaus näkyy ja tuntuu. Avuksi näihin käytän suuren määrän särkylääkkeitä ja kyynärsauvoja.Särkylääkkeiden päivittäinen määrä on maksimi eli määrän ylitys saattaa aiheuttaa maksavaurion mahdollisuuden.Vierotusoireet ovat aivan valtavat kun yrittää vähentää lääkkeen määrää.Selkärangan ja lonkkien kipuun lääkkeet eivät enää tehoa juuri lainkaan.Lääkäri mielellään tarjosi kovempia lääkkeitä,joista kieltäydyin.Hermot alkaa olla aika kireällä,josta myös lääkärille kerroin,johon sain vastauksen:Onhan kunnassa mielenterveyspalveluja,jossa voi käydä ongelmistaan puhumassa.Ongelmani olisi ollut vältettävissä muutama vuosi sitten,käydessäni yksityisellä vastaanotolla terveydentilaani tutkittaessa,johon lähetteen sain kunnalliselta taholta.Tuon yksityisen vastaanoton lääkäri olisi saanut minut työkuntoon 3kk:ssa.Silloin toisen lonkan vaihto olisi riittänyt,mutta RAHA oli este tälle.Tapaus kokonaisuudessaan on aika erikoinen ja jopa koominen,jonka julkistaminen voisi olla monelle nivelrikko-ja särkypotilaalle avuksi.Tapauksessa on kysymys järjestelmän toimimattomuudesta ja yhteiskunnallisesta varainkäytöstä.Tästä ehkä myöhemmin.....joka tapauksessa olen tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä.
Kantani on että jos Hamppu laillistettaisiin esim.kotikäyttöön, niin olisi varmaan esim. nivelrikko-ja särkypotilaille terapeuttinen ja mielenkiintoinen kokemus kasvattaa itse sairauteensa tarvittava lääkitys.

60-70-luvulla olin päihteiden suurkuluttaja ja ongelmakäyttäjä.Tuolloin kokeiltiin sekakäyttöä kuin myös täsmäkäyttöä,eli mielipiteeni perustuu vain ja ainoastaan omaan kokemukseen niin haittoineen kuin hyötyineen.Nyt olen elelly parikymmentä vuotta päihteetöntä elämää että on vertailukohta myös siihen.Reilut 50vuotta olen maailman erilaisia asioita suht.aktiivisesti seurannut,etten tässä kuitenkaan ihan "räkänokkahörhöksi" tunnustaudu.

Moni varmaan minut tästä tunnistaakin,mutta toistaiseksi haluan olla tuntematon )

?? nyybinä
Vastaa lainaten