Näytä yksittäinen viesti
Vanha 12.04.2009, 07:57
joiva joiva ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 12.09.06
Sijainti: Kuopio, Finland
Perusasetus

Pajeron saa aika näppärästi muutamilla muutostöillä huoltoautoksi, jolloin dsl-vero putoaa alle 100€/vuosi. Samoin liikennevakuutus putoaa myös! Itselläni '89 pätkäversio, josta otin pois takapenkit, laitoin 100 mm:n ruuvipenkin kiinni taakse lokasuojan päälle, tein ostoskorin kokoisen työkalulaatikon ja varmistin puntarilla, että auto painaa vähintää 1800 kg(pätkässä tekee tiukkaa..). "Korvaukseksi" tästä veronalennuksesta saat 80:n lätkän pysyväksi lisävarusteeksi.. Noita kiinteitä työkaluja ei käsittääkseni ole lueteltu missään vaan huoltoautossa pitää olla huoltotöihin tarvittavat varusteet.

Noista pajeron rungoista on sellainen omakohtainen kokemus, että nostin omastani korin ja lohkon-vaihdelaatikon ja akselit rungon päältä pois ja käytin rungon hiekkapuhalluksessa: takakaaresta taaksepäin runko piti käytännössä tehdä uudelleen..
Eli ostotilanteessa meisseli kouraan ja tökkimällä poikittaistukien kohdalta, lehtijousisessa mallissa jousien kiinnityskorvakoiden kohdalta sekä rungon alimmasta kohdasta löytyy koloja, jos löytyy. Kori ruostuu varsinkin kuskin jalkatilasta, siitä vaihdelaatikkotunnelin kulmasta.

Jos peruskorjaukset ja huollot on tehty hyvin, moottori ja vahvistettu vaihdelaatikko ovat pitkäaikaisia. Vahvistetun laatikon erottaa siitä, että se levenee peräpäätä kohti ja on muistaakseni 88:sta alkaen kaikissa. Takajousitus on makuasia; itse tykkään lehtijousista mutta kierrejouset ovat hieman pehmeämmät. Lehtijouset muistaakseni 89:stä eteenpäin.

Jos Pajeron ostaa, voi varautua siihen, että pikkuremppaa on aina tiedossa! Toisaalta, rempataan niitä muitakin merkkejä.. Itse olen vaan mennyt remppaamisen suhteen aikapäiviä sitten ohi sen vaiheen, että enää autosta ei kannata luopua..

Jani
Vastaa lainaten