Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Lähden ensi viikolla valtion tarjoamalle leirille Parolannummelle. Kuulopuheiden mukaan tarjolla on syviä tankkiuria, vettä ja paljon mutaa. Valtio tarjoaa kulkupeleiksi VW Transporter TDI 4Motioneita ja Defendereitä, joissa on vinssit. Lisäksi yksikön mukaan tulee erilaisia kuorma- ja telakuorma-autoja.
|
No voi sun p*keles, miten tuollaisiin kertausharjoituksiin pääsee? Täällä yksi vapaaehtoinen ilmoittautuu
Koita pysyä erossa niistä transporttereista ja keskity kunnon pelivehkeisiin Defendereihin, jos vaan onnistuu. Niillä on ero vähän kuin pornokuvalla ja aidolla tavaralla. En tiedä onko intin Defeissä kunnon renkaita vai onko jotkin sellaiset katusileät All-Terrainit. Kumminkin, maastoon mennessä Defe aina ennemmin kuin Transu. Mitä sileämmät renkaat, sitä enemmän kaasua jne.
Ne ajovinkit on vähän vaikeita antaa, kun sitä hommaa ei oikeasti voi oppia toisten neuvoja lukemalla, vaan pitää itse kokea. Sen voi jo melkein heti sanoa, että olet varmasti turhaan liian varovainen. Yleensä loppuu kuskilta kantti paljon ennen kuin autosta etenemiskyvyt, ellei ole hommaa aiemmin harrastanut asialla. Anna siis mennä, vaikka joku paikka hirvittäisikin. Lukottomalla autolla pitää käyttää liike-energiaa hyväksi. Tuollainen maastoajo on kutakuinkin parasta hommaa, mitä housut jalassa voi tehdä.
Katso, ettei keskelle auton alustaa jää isoja kantoja tai kiviä, eli pyörät yli isommista esteistä. Jos ura näyttää syvältä, käännä eturenkaat vähän haraamaan uran laitaa vasten, niin saavat pitoa siitä. Jos pääset nostamaan auton uran laidalle, käytä sitä hyväksi ja anna mennä, Anna sille Defelle kenkää kunnolla, että pyörä pyörii kunnolla ja heittaa kuvioon tarttuneen kuran pois. Liian varovainen tyyli ei vie muuta kuin sutimaan jumiin. Kaasua löysätään vasta kun näyttää siltä, että menee päin mäntyä tai liian isoa kiveä/kantoa. Silti ennen kaasun löysäämistä on tehty jo kaikki mahdolliset konstit, mitä osataan.
Ei se mitään, jon kalusto vähän kärsii käytössä. Näkisit minun auton, joka on sentään itse omasta lompakosta maksettu ja päivittäisessä työajossa. Jos jotakin ruttaantuu, varikon korjaamon pojat korjaa ja kun he luovuttavat, niin me hoidetaan ilomielin lopuksi homma kotiin Kalkun kuljetusvarikolta. Että annaa mennä vaan