Mulla vuosimallin kirves ja miekka a-omegassa perä huusi kuin viimeistä päivää, laakerit ihan lopussa. Kitkalukko kyllä pelitti ja siis piti..jos laitto tavallista peräöljyä - koitin säästää koska perässä oli "vapaakierto" eli öljyä meni ~1 litra per pari tuhatta kilsaa - niin lukko paukutti kuin viimeistä päivää. LS- öljyillä toimi huomattavasti smuutimmin. Edellisen jeepin kanssa taasen kitkalukko oli aivan lopussa eikä pitänyt kunnolla, LS- öljyillä alko perä jollottaa heti kun polkasi vähänkin enemmän kaasua ja vain yksi pyörä suti. Normiöljyt sisään - vielä vähän valmistajan ilmoittamaa paksumpana - ja piti paljon paremmin. Varmaan kyllä söi loputkin tavarat kitkapinnoista
Mutta siis, omien kokemusten mukaan kannattaa kyllä käyttää hyvälaatuisia LS- öljyä ja/tai lisäainetta. Pitää kitkapinnat kunnossa ja auttaa perää toimimaan oikein. Normi peräöljyillä toiminta on omien kokemusten mukaan aika tökkivää ja paukuttaa toisinaan (useinkin) aika ikävästi - ei voi tehdä hyvää.
edit: niin ja piti sanoman, että siinä a-omegassa perän valituskin tippui puoleen kun käytti ls- mömmöjä
edit2: tuli kokeiltua Castrolin, Mobil1:n ja Pennzoilin "valmiita" LS- öljyjä. Kaikki toimi hyvin. Kannattaa varmaan myös tarkistaa mitä valmistaja suosittelee sinne perään. Ei ne suositukset yleensä ole ihan hatusta vedettyjä.