Kävin pitkästä aikaa taas palstalla ja huomasin ilokseni, että oli tullut pari vastausta. Kiitos näistä. Projekti on nyt edennyt niin, että autotallin nurkassa ollut peruskorjattu varakone on sisässä ja alkuperäinen asennuspukissa odottamassa ensi talvea ja purkamista. Eiköhän se öljynkulutuksen syy sitten selviä. Nyt sisällä oleva uunituore kone on alunperin uutena ostamani perus Crate moottori, johon on nyt laitettu TRW flat top takomännät, Comp Cam 268H nokka, nostajat ja roller rocker armsit. Kannet ovat TFS 23 degree alumiiniset 2.02 venttiileillä. Puristusta on noin 10:1. Imusarjana on Performer RPM ja kaasarina 750 Holley. Lyhyen koeajon perusteella yhdistelmä tuntuu toimivan hyvin. Saa nähdä loppuiko öljynkulutus...
Pekka Rouhiainen
|