Hämmennetään tätä asiaa vielä..mietin tuossa miten sais etu/takavetoa yhdellä vinssillä pönttöuaziin ja kaikkien näiden nähtyjen perusteella piirsin tälläisen:
http://s42.photobucket.com/albums/e3...t=hmmennys.jpg
Eli onko sillä merkitystä kuinka kaukana vinssi on tosta rullakidasta? Minusta tuntuisi että, jos rullakidan suulla on yksi isompi pyörä suht lähellä vinssin kelan (ja tietty rullakidan suuaukon keskilinjaa) ja että vinssi olisi kauempana kuin heti rullakidan lähituntumassa, vaijeri keulautuisi tasaisemmin kelalle. En tiedä siis,eikä ole kokemusta,mutta luulisi, kun kelautumiskulma on huomattavasti loivempi..??? Pönttöuazissa vinssi olis suht helppo asentaa runkopalkkien väliin siinne lähelle jakoaskia..
(ajattelin vielä jos pöntöstä leikkaa lattiaan luukun,niin pääsee vinssin pettäessä roplaamaan sitä "ikkunan" kautta..)
Toiseksi jos tuon vaijerin kierrättäisi tuolta rungon ulkokautta (käyttäen tietysti jotain apurissoja tai "tankoja"/koukkuja,joiden päällä vaijeri kulkee,niinkuin esim. kuorma-autojen vaijerilaitteissa..)
Etupuskurissa olisi läpivienti ja rullakita
Takapuskurissa riittäisi varmaan toi rulla pelkästään (kuvassa vasemmalla alhaalla)
Taaksepäin vinssattaessa edestä vinssin koukku vain kiinni Esim.puskurin keskellä olevaan irroitettavaan tappiin (kuten esim.volvo 303) ja sitten erillisellä pylpyrällä ja irtovaijerilla ja puunsuojaliinalla puuhun kii (kauheesti osia)
ottiko tästä nyt kukaan mitään selvää..?