Näytä yksittäinen viesti
Vanha 26.03.2009, 19:45
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Question

hmm

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi Näytä viesti

"KHATin vaikutus vastaa lähinnä ymmärtääkseeni battery-juomaa tai paria kofeiinitablettia"

http://www.maailma.net/artikkelit/kh...sta_somaliassa
Uutisoinnissa voi olla joskus monta eri puolta, ehkä mahdollisesti myös tässä omassa hampputapauksenikin uutisoinnissa. Ensimmäiseksi tulisi mieleen tuo aiempana ollut linkki Hollannin kannabiskahviloiden haitallisuudesta. Tarkemmin asiaa tutkiessa ko. asiasta on käynyt ilmi, että ihmiset eivät ole kyllästyneet itse kahviloihin, vaan turismin lieveilmiöihin koska ko. kahviloita ei juuri muualta Euroopasta löydy ja siten hölmöileviä turisteja kertyy mm. Amsterdamiin ihan haitaksikin asti, toinen suuri syy paikallisten harmiin on ollut se, että itse kahviloissa myytävä kannabis on laillista, mutta sisäänostot kahvilanpitäjä joutuu tekemään ns. "takaoven kautta" koska itse tuottaminen itsessään ei ole ollut sallittua. Tällä on luotu markkinat rikolliselle toiminnalle, ja hollantilaiset ovat mm. kyllästyneet rikollisryhmittymien välisiin tulitaisteluihin ja verilammikoissa makaaviin ihmisiin. Joku voisi linkittää tähän Quotena tekstin tuosta Hollannin suunnitelmasta, jolla asiaa aiotaan viimein saada aisoihin. Valmista mallia suomelle?

Sitäpaitsi kyseisen kaltaisten rikollisjoukkioiden kommunikaatiotavat ovat yleensä sivullisille vähintään yhtä haitallisia kuin itse "välien selvittelijöille", kaverini oli aikoinaan Oslossa ovimiehenä, ja joutui keskelle A- ja B- jengin tulitaistelua ja oli saada luodin nahkaansa ja kertoi minulle ettei ollut yhtään tyytyväinen tilanteeseen koska ennenkaikkea asiakkaat olivat olleet vaarassa myös. Mikäli ns. "päihteenäkin" käytettävän kannabiksen markkinointi, myynti ja jälleenjakelu, siis mm. Igorin hassisbisnes otettaisiin pois laittomasta statuksestaan, rikollinen markkinapotentiaali kokisi tuolla sektorilla välittömän liikevaihtopudotuksen joka taas näkyisi heidän tulotaseessaan ja josta ei olisi ollenkaan haittaa mm. yleistä turvallisuutta ja järjestystä ajatellen, de facto?

Niin mutta itse asiaan, tuossa KHAT- asiassa voi olla monta näkökulmaa, itse siteerasin kohtalaisen sanatarkasti tunnettua huumausaineiden vastustajaa Ritva Santavuorta tuolla lausunnolla, tuohon tyyliin hänkin asian julkisesti aikoinaan esitti ja olen sitä mieltä, että asia olisi tutkittava osana mahdollista päihdepoliittista asenteidentarkistusta varten.

Viimeksi muokannut Urbancityboy : 28.03.2009 00:03 Perustelu: Liikevaihto pudotus editoitu koskapa lienee yhdys sana ja hymiö perään WTF!
Vastaa lainaten