Näytä yksittäinen viesti
Vanha 25.03.2009, 12:46
VonBitch:n Avatar
VonBitch VonBitch ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 09.07.07
Sijainti: Iisalmi
Perusasetus

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/4309...alainen-kuolee
"Työiässä kuolleiden yleisin kuolemansyy oli sekä miehillä että naisilla alkoholiperäinen tauti tai tapaturmainen alkoholimyrkytys. Vuonna 2007 alkoholin käytön suoranaisiin seurauksiin kuoli työikäisenä 1 796 henkilöä ja eläkeikäisenä (yli 64-vuotiaana) 371 henkilöä."

Minusta sillä, että kannabista myytäisiin ja käytettäisiin vain kannabiskahviloissa saataisiin huomattavasti paljon enemmän hyötyä kuin mitä kannabiksesta on varsinaisesti haittaa. Näin voitaisiin valvoa paremmin käyttäjien ikiä sekä myös kannabiksen laadunvalvonta onnistuisi huomattavasti paremmin kuin nyt kun se on laitonta (eli siis ei tarvitsisi miettiä onkohan nyt hankkimani erä vahvempaa vai laimeampaa kuin aikaisemmin käyttämäni), hinnat voisivat olla vahvuuden mukaan ja aivan vahvimmat voisivat olla kiellettyjä. Mielestäni tällaisella toiminnalla hyötyisivät kaikki (paitsi tietenkin ne rikollisliigat, tms. jotka tällä hetkellä tienaavat ison kasan rahaa myymällä sekä kannabista että vahvempia aineita), poliisit voisivat keskittyä paremmin oikeisiin rikoksiin ja oikeisiin huumeisiin sen sijaan että jahdistaisivat kaikenmaailman hampuuseja pitkin maita ja mantuja ja ne jotka eivät halua tuhota aivojaan alkoholilla voisivat niin halutessaan mennä sinne kahvilaan polttelemaan ihan laillisesti. Kannabis näihin kahviloihin tulisi valtion sertifikoiduilta viljelijöiltä, jotka lähettäisivät kasvit keskuslaboratorioon, jossa lajikkeen vahvuus tarkistettaisiin ja sieltä kasvit lähtisivät sopivissa erissä kahviloihin. Viljelmillä tietenkin kiertäisivät tarkastajat, ettei mitään väärinkäyttöä tapahtuisi. Huomattava työllistävä vaikutus positiivisessa mielessä!

Mielestäni porttiteoria on nykylainsäädännön aikaansaama tilanne; siinä vaiheessa kun käytät kannabista, rikot lakia ja kun tulee tilanne että mahdollinen lähteesi josta olet ganjasi ostanut ilmoittaakin ettei hänellä sillä kertaa kannabista ole, mutta olisi tuossa noita vahvempia aineita, ei kynnys välttämättä olekaan enää niin suuri siirtyä noihin vahvempiin aineisiin kun olet jo rikkonut lakia käyttäessäsi kannabista. Varsinkin kun aika monessa tapauksessa nämä samat tahot jotka välittävät kannabista, välittävät myös juurikin näitä vahvempia aineita. Laillisilla kannabiskahviloilla tuo "porttiteoria" mielestäni saataisiin häivytettyä jotakuinkin kokonaan.

En tietenkään väitä, että kannabis olisi ihmelääke kaikkiin vaivoihin (vaikka siitä voisi olla apua moneen vaivaan ja se voisi jopa parantaa joitain sairauksia kokonaan, suosittelen tutustumaan: http://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/01/ hieman sivun puolenvälin on lista kroonisista tiloista, joita voi hoitaa kannabiksella), enkä myöskään että se kävisi kaikille. Eihän apteekista reseptillä saatavat, eivätkä kaikki reseptittömätkään lääkkeet kaikille sovi! Aika monilla, varsinkin reseptillä saatavilla, lääkkeillä on hyvinkin pahoja sivuvaikutuksia ja tavallinen tulehduskipulääke jonka kerrotaan auttavan mm. pääkipuun, voi itse liiallisesti käytettynä aiheuttaa pääkipua. Minusta tämä täysin luonnollinen KASVI olisi parempi tai ainakin luonnollisempi vaihtoehto kuin kemiallisesti valmistetut lääkeaineet.

Tuohon pilvessä autolla ajeluun sanoisin, että poliisillahan on jo nyt ns. sylkitestit eli pikatestit, jotka eivät tosin ole aivan täysin tarkkoja. Kuitenkin kun näennäisessä edistysvaltiossa eletään, niin luulisi nyt Suomenmaasta löytyvän sen verran viisaita ihmisiä, jotka osaisivat kehittää jonkinlaisen testauslaitteen jolla voitaisiin testata esimerkiksi ihmisen reaktiokykyä. Jos noitten testien (eli siis pikatestin ja reaktionopeuden testaamisen) jälkeen poliisilla olisi aihetta epäillä kyseisen henkilön ajelevan huumantuneena, niin sittenhän on vielä nämä vanhat kunnon verikokeet.
Tuota reaktiokykyä pitäisi mielestäni testata vanhimmilta autoilijoilta jo muutenkin, varsinkin siinä vaiheessa kun ovat menossa uusimaan korttiaan.

En tiedä, siinä nyt on minun mietteitäni aiheesta. Toivottavasti joku jaksoi lukea tänne asti.. Itse olen käyttänyt ja tulen mitä todennäköisemmin käyttämään enemmän tai vähemmän kannabista tulevaisuudessakin, siitäkin huolimatta vaikka voin leimaantua "kauheaksi kannabisnarkomaaniksi". Olen nähnyt lähipiirissäni monta esimerkkiä alkoholin aiheuttamista erinäisistä haitoista ja itsekin olen joskus jossain määrin meinannut alkoholisoitua, mielummin kuitenkin käytän kannabista kuin alkoholia jos tällainen vaihtoehto on käytettävissä.
Vastaa lainaten