Näytä yksittäinen viesti
  #223  
Vanha 24.03.2009, 16:10
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Thumbs up

Kaarista


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Ajattelin jos rupeis turvakaariputkia taivuttelemaan kaverin kanssa. Tuli sellasta mieleen, että kannattaakohan ne kiinnittää niillä 120cm2 lapuilla runkoon ja sama juttu, että takatuet takarunkoon. Millä ootte kiinnittäneet kaaret takarunkoon? Laittanut vaan runkoon palkkia, että leveys täyttyy tuohon 120cm2 lappuun ja siitä 3kpl 8mm 8,8 pultilla kiinni? Tarkotus ois rakentaa niin, että sen kehikon saa tarvittaessa päältä pois. Ensiksi kehikko pois ja sitten pystyis vielä ton lavan ottaan irti... Toinen vaihtoehto ois kiinnittää pääkaari helmoihin (jos eka hitsais palkit) mutta varmaan toi runkokiinnitys on fiksumpi (koska muuten tulis kori periaatteessa runkoon kiinni) Takana kun ei "koria" ole, eikä tohon vanerin päälle ole hyvä niitä lappuja laittaa, eikä taitais olla sääntöjen mukasetkaan sillon... Jos taivuttais eka pääkaaren takatuin ja sen jälkeen tekis pulttikiinnityksillä etulokareiden ja katon yli putket...

Ja sellanen tuli mieleen, että noissa 4x4cupin säännöissä ei lue mitään turvakaarten hitsisaumoista, eli hyväksytäänkö hiotut ja vahvistetut saumat vai onko sama kuin rallissa, että täytyy kerralla onnistua sauman..

Sitten talliin eksy yks pientä huoltoa vaativa VNT muuttuvasiipinen ahdin... Jos sitä alkais sovitteleen tohon...
Lainaus säännöistä.
[lainaus]Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin
 kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai
 pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai
 pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu.Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala.[lainaus ]

Eli runkoon kiinnityksestä ei puhuta mitään,pääkaari on kiinnitettävä lava-auton koriin eikä lavaan.
Tämä on tulkinta jota käytettiin viimeksi Bonehillissä.

Jos et itse ole ns.varma hitsari niin älä hitsaa itse ja hio saumoja,saumat on hyvä jättää näkyviin että pystyy toteamaan sauman laadun silmämääräisesti.

Pyydä jotain kaveria/tuttavaa hitsaamaan jolta homma onnistuu.

Mikäli teet ulkopuoliset kaaret niin koriin kunnon helmapalkit,täysillä saumoilla kiinni ja helmapalkkiin pääkaari täysin saumoin kiinni.

Eipä taida mahtua hilussa sisäpuoleiset olemaan,ainakaan lyhyt hyttisessä.

Tässä äkkiä vastattuna,mikäli vielä jotain epäselvää niin soita vaikka tänneppäin niin helpompi selvittää,numero löytyy cupin sivuilta.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten