Ajattelin jos rupeis turvakaariputkia taivuttelemaan kaverin kanssa. Tuli sellasta mieleen, että kannattaakohan ne kiinnittää niillä 120cm2 lapuilla runkoon ja sama juttu, että takatuet takarunkoon. Millä ootte kiinnittäneet kaaret takarunkoon? Laittanut vaan runkoon palkkia, että leveys täyttyy tuohon 120cm2 lappuun ja siitä 3kpl 8mm 8,8 pultilla kiinni? Tarkotus ois rakentaa niin, että sen kehikon saa tarvittaessa päältä pois. Ensiksi kehikko pois ja sitten pystyis vielä ton lavan ottaan irti... Toinen vaihtoehto ois kiinnittää pääkaari helmoihin (jos eka hitsais palkit) mutta varmaan toi runkokiinnitys on fiksumpi (koska muuten tulis kori periaatteessa runkoon kiinni) Takana kun ei "koria" ole, eikä tohon vanerin päälle ole hyvä niitä lappuja laittaa, eikä taitais olla sääntöjen mukasetkaan sillon... Jos taivuttais eka pääkaaren takatuin ja sen jälkeen tekis pulttikiinnityksillä etulokareiden ja katon yli putket...
Ja sellanen tuli mieleen, että noissa 4x4cupin säännöissä ei lue mitään turvakaarten hitsisaumoista, eli hyväksytäänkö hiotut ja vahvistetut saumat vai onko sama kuin rallissa, että täytyy kerralla onnistua sauman..
Sitten talliin eksy yks pientä huoltoa vaativa VNT muuttuvasiipinen ahdin... Jos sitä alkais sovitteleen tohon...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Viimeksi muokannut Morjenz : 24.03.2009 13:56
|