Joo nypytys neliveto päällä johtuu siitä,että ajettaessa kaarteessa,mutkassa tms.käännettäessä autoa,kulkevat etupyörät pidemmän matkan,kuin takapyörät.Ja koska neliveto on ko.kapineessa mallia kytkettävä etuveto,niin nelikko päällä etu,ja takapyörät pyörivät samaa nopeutta.
Ja koska etu,ja takapyörien kulkema matka on eri,niin jommankumman akselin pyörä(t) luistaa,joka ilmenee kuvaamallasi tavalla.Myöskin kääntösäde kasvaa jonkin verran.
Vian etsintä tulee ajankohtaiseksi,kun ko tilanteessa alkaa kuulua voimakasta rutinaa,ja tai pauketta voimansiirrosta.
Tai etupyörät eivät jostain syystä vedä.
Luonnollisestikkaan ei pitävällä alustalla(asfaltti.tms) kannata nelikkoa päällä pitää,talvella, liukkaalla mudassa,hiekassa,pehmeillä pihoilla tms. kylläkin.
|