Viestiketju
:
SHREK (Cherokee projekti).
Näytä yksittäinen viesti
#
256
21.03.2009, 18:55
454SS
Arvostettu jäsen
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Catepillarin valikoimista löytyi takaperään sopivat poskilaakereiden pultit. Kanta on hieman suurempi ja pituutta on 5mm enemmän, mutta käyvät paikalleen ilman muokkaamista. Alkuperöiset pultit oli 8.8 kamaa ja uudet on 12.9. Taka-akselille laitoin tiuhemman välityksen lisäksi levyjarrut. Jeepin osista ei löytynyt oikein järkevänlaisia jarruja, joten sovelsin palikoita muista merkeistä. Jarrulevyt on Grand Cherokeesta ja muut osat Opel Vivarosta. Jarrusatulat löytyivät kolaroidusta 36tkm ajetusta autosta. Käsijarruvaijereiksi sopii hyvin pienillä muutoksilla Vivaron vasemman puoleiset vaijerit. Samat osat ovat myös Renault Trafficissa ja Nissan primastarissa. Jarrusatulankiinnikkeet teetin yhdessä pajassa, ja ne kiinnittyivät taka-akseliin hitsaamalla. Jarrulevyt olisi saaneet olla halkaisijaltaan noin 20 milliä suuremmatkin. Jeepin alkuperäiset aluvanteet ei mahdu näillä jarruilla paikalleen. Käsijarrulinkku tulee todellisuudessa melko lähelle jousipakkaa, vaikka kuvassa väliämatka näyttää suuremmalta.
Etuakseliputki on vahvistettu, hiekkapuhallettu ja maalattu polyuretaanilla. Kasasin Arbin ja uuden välityksen alunperin katkeamattomatta vetarilla varustettuun akseliputkeen, jotta vetoakselinstefat ovat molemmilla puolilla poskilaakeriden vieressä. Akseli pitäisi vielä sovittaa auton alle ja viimeistellä paineilmajärjestelmä.
454SS
Näytä julkinen profiili
Lähetä yksityisviesti: 454SS
Etsi kaikki 454SS:n viestit