Jesh eli kromin nyt vaan otin kun halusin sellaisiakin kokeilla. Todennäköisesti hyvin pian vanteet on norjan kromilla mutta katotaan nyt. Tämä kaikkihan alkoi siitä kun eräällä venäjän reissulla katkaisin toyotan pitkäboorisen vetarin tilanteessa jossa beadlockin kehä hölppäsi kiinni kiveen aika helpossa paikassa. Heti tuli ajatus että olisiko tämä ollu vältettävissä erilaisilla kehillä. Ei välttämättä mutta ajatus juurtui niin vahvasti että se oli mielenterveyden takia pakko toteuttaa. Kyllähän nuo kerää kuraa erilailla kun pienet kehät ja betonimyllyefekti on varmaan aika voimakas mutta taas toisaalta ne suojaa paremmin ja mitään ei niin helposti mene vanteen sisään. Aikaisemmin olen pari kertaa ajanut ohjausvarsien pultteja poikki (ennen niiden vahvistusta) niin että beadlock kehä on töpannyt varsin rajulla voimalla tukin päähän, kiveen tai kantoon.
|