Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 20.03.2009, 11:42
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

voi voi


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
Suzukissa ei välttämättä tarvitse kääntää napoja mutta jos haluaa kardaanikulmia säätää niin sitten se pitää tehdä. Lisäks jos oikeasti on hyvin tehty niin akseliputki on suora myös muutostyön jälkeen, tavalla tai toisella mitattuna. Toki itsekin olen tehny vähän sinnepäin, saattaa olla akseliputki lievästi käyrä eikä haitannut minun käytössä mutta jos tässä onkin ammattilainen antanut taidonnäytteen ja tehnyt viimisen päälle ni kyllä se sit maksaakin.

Pari vuotta sitten kysyin rengasliikkeestä paljonko maksaa jos peltivanteilta otetaan irti 195 kumit ja tilalle laitetaan irralliset 235 kumit, pieniä siis molemmat. Sanoin että ei tarvitse tasapainottaa eikä mitään muutakaan. Hinta oli luokkaa 50e. En uskaltanu edes kysyä paljonko maksaa jos vastaava työ tehtäs normaalisti tasapainotuksineen ym. Ei ollut mikään kiireinen sesonkiaika eikä kiire työlläkään. Sen verran olen itekin rengastöitä tehnyt että tiedän montako minuuttia siihen hommaan menee. Lopulta kävin kaverin tallilla vaihtamassa kumit...

Tähänkin voisi sanoa tein itse säästin, ammattimies osaa kyllä periä.
Kerran kaveri oli vanhalla volvolla liikkeellä ja se alkoi tökkimään ja nykimään oikein kunnolla, no kaasarista puuttui jokin ruuvi. Huoltoaseman asentaja (siihen aikaan oli niitäkin) laittoi puuttuvan osan ja sääti volvon,noin kymmenen minuutin homma, kassalla laskun hinta oli 101,00 markkaa. Kaveri kysyi mistähän tuo hinta koostuu. Asentaja tähän... Osa markan ja tieto satasen
Vastaa lainaten