Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Ekana menee koneen takastefa (aika tarkkaan 200tkm kohdalla yleensä), ja kestäviä ovat. Ainakin ruiskupeleissä näin. Jos on öljyt vaihdettu suht säännöllisesti ja perushuollot tehty niin yleensä siinä ehkä 400-500tkm kohdalla saattaa alkaa päästöt suureta. Tai sitten vasta myöhemmin.
Toki kuluvia osia on kaikissa koneissa, esim. männänrenkaat ja öljyrenkaat voi mennä, heikommalla huollolla olevista saattaa tulla kiertokanget kurkkimaan lohkon kyljestä jne.. Jonkin verran voi enemmän ajetuissa puhaltaa öljyä ilmanputsarikoteloon, mutta se ei välttämättä ole vielä merkki mistään vakavasta.
Jos XJ- cherokeesta puhut niin kaikki pohjapellit on helposti hapanta jos ei ole massattu. Pahimmat paikat etupään jalkatilat, helmat ja takajousien etupään kiinnikkeen kohta lattiassa.
|
Hyviä ruostereikiä tuntuu olevan myös tavaratilan lattia.. Ei kait ihan kaikissa ole reikiä siellä, mutta puheitten (ja oman kokemuksen..) perusteella muutamissa noita on jouduttu korjaamaan.
Onko tuossa sitten syynä esim se, että tuonne tankin päällä oleviin pelteihin ei ole alun alkaen saatu kunnolla massaa suojaksi ja kun sinne mutaa ym kertyy, niin pitää kosteana kokoajan?