Suzukissa ei välttämättä tarvitse kääntää napoja mutta jos haluaa kardaanikulmia säätää niin sitten se pitää tehdä. Lisäks jos oikeasti on hyvin tehty niin akseliputki on suora myös muutostyön jälkeen, tavalla tai toisella mitattuna. Toki itsekin olen tehny vähän sinnepäin, saattaa olla akseliputki lievästi käyrä eikä haitannut minun käytössä mutta jos tässä onkin ammattilainen antanut taidonnäytteen ja tehnyt viimisen päälle ni kyllä se sit maksaakin.
Pari vuotta sitten kysyin rengasliikkeestä paljonko maksaa jos peltivanteilta otetaan irti 195 kumit ja tilalle laitetaan irralliset 235 kumit, pieniä siis molemmat. Sanoin että ei tarvitse tasapainottaa eikä mitään muutakaan. Hinta oli luokkaa 50e. En uskaltanu edes kysyä paljonko maksaa jos vastaava työ tehtäs normaalisti tasapainotuksineen ym. Ei ollut mikään kiireinen sesonkiaika eikä kiire työlläkään. Sen verran olen itekin rengastöitä tehnyt että tiedän montako minuuttia siihen hommaan menee. Lopulta kävin kaverin tallilla vaihtamassa kumit...
|