Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P-
Arvon raadilta kysytään tällä kertaa, että onko otsikon kone(4,0l kutonen) miten kestävää laatua. Eli siis missä kilsoissa alkaa kone olla lopussa ja mikä siitä loppuu ekana. Eikös kyseessä ole kuitenkin tönärikone???
Mitäs noissa autoissa muuta on heikkoa kuin helmat? Parikin tuommoista olis tarjolla...
-P-
|
Ekana menee koneen takastefa (aika tarkkaan 200tkm kohdalla yleensä), ja kestäviä ovat. Ainakin ruiskupeleissä näin. Jos on öljyt vaihdettu suht säännöllisesti ja perushuollot tehty niin yleensä siinä ehkä 400-500tkm kohdalla saattaa alkaa päästöt suureta. Tai sitten vasta myöhemmin.
Toki kuluvia osia on kaikissa koneissa, esim. männänrenkaat ja öljyrenkaat voi mennä, heikommalla huollolla olevista saattaa tulla kiertokanget kurkkimaan lohkon kyljestä jne.. Jonkin verran voi enemmän ajetuissa puhaltaa öljyä ilmanputsarikoteloon, mutta se ei välttämättä ole vielä merkki mistään vakavasta.
Jos XJ- cherokeesta puhut niin kaikki pohjapellit on helposti hapanta jos ei ole massattu. Pahimmat paikat etupään jalkatilat, helmat ja takajousien etupään kiinnikkeen kohta lattiassa.