Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi
Turbo on ilmeisesti Saab 9000 2.0 175hv:n turbo. Hukkaportillinen vesijäähdytteinen Garret on (imu 48 / pakoaukon koko n 58), mutta mallia en tiedä (ei lukenut missään). Mitähän seuraavat tiedot kertovat:
S/N XK00713A
P/N 452068-IS
C/N 9146010
A/R 0-49 M4 DHI2???
Selviääkö noista, mikä on kyseessä (kuvien perusteella näyttäisi melko samalta kuin t03, mutten ole varma)?
|
T03 se on, käytetty välillä 1985-1988, ehkä myös 90-luvun puolella. T03:n (mandariini) erottaa kyllä T25:sta (herne) ihan paljailla silmillä

.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi
Kuuleri on Saabin n 600x400mm. Molemmat ovat tehdasuusia.
|
Arvatenkin lähdöt alakulmista taaksepäin? Vanhemmissa oli lähdöt taaksepäin, uudemmassa versiossa (muistaakseni matalamman keulan myötä) lähdöt alaviistoon sivulle.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi
Ideana oli tehdä budjettiratkaisu hojon koneeseen. Tiedän turbon olevan varsin pieni, mutta tavoitteena olisi hyvä vääntö pienillä kierroksilla ja kärryä 80km/h vedettäessä.
Laipathan tuohon joutuisi itse tekemään.
Ollaanko tässä nyt hakkaamassa päätä puuhun???
|
Tuo hyrrä sitten herää siinä 2.0 bensakoneessa hengitystä parantelematta jossain 2500rpm paikkeilla (se T25 herää reippaasti alle 2krpm), joten joku 4.0 diesel voi kieltämättä olla aika murhaava kapistus. Erillinen, ulkoinen iso hukkaportti pakopaineiden hallussapitoon voisi olla ihan hyvä idea.
-Aero (en offaa, mutta Saabeja ja Garretteja löytyy tontilta)