Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 16.03.2009, 09:35
raw raw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.06
Sijainti: Itä-Suomen lääni, .
Viestit: 151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mitä välityksen muutos vaikuttaa ajettavuuteen, kiihtyvyyteen, huippunopeuteen, maasto-ominaisuuksiin, polttoaineen kulutukseen ym. joka ei juolahtanut mieleeni. (oletus, että rengaskoko pysyy samana).

Pääasiallinen käyttö kuitenkin kadulla ja haetaan Suzuki Jimnyyn lisää kiihtyvyyttä. Mikä olisi sopiva välitys, jotta maantienopeuskin pysyisi siedettävänä?

t: Nyypiö
Jos päätavoite on saada lisää kiihtyvyyttä Jimnyyn, niin kannattaisikohan vaihtaa autoa sitten..;-)

Entisenä Jimnyn omistajana olisin sitä mieltä että Jimnyn vakiovälitykset ovat kiihtyvyyttä ajatellen hyvin onnistuneet; kolmosella voi hyvin kiihdyttää satasen nopeuteen, jos on tarvis. Satasen nopeudessa vakiorenkailla viitosella kierrokset n. 3500, yhtään sen tiheämpää viitosta en kyllä kaipaisi, ainakaan jos rengaskoko pidetään vakiona.

Yleensä maastureiden välityksiä muutetaan siksi että saataisiin hitaan puolen välitykset hitaammiksi maastossa ryömimistä ajatellen...
Vastaa lainaten