Belgiasta tilatut osat saapuivat ja Samurain jakolaatikko löysi paikkansa Jimnyn alta.
Asennushilppeitä tuli odotettua enemmän.
Jimnyn nopeus/matka-mittarin anturi on optinen ja sitä varten piti Samurain jakolaatikkoon asentaa ratas taka-kardaanin lähtöakselille. Tämän rattaan avulla anturi saa tarvitsemansa "pulssi-tiedon".
Jotta ratas ei ottaisi kiinni jakolaatikon kuoreen, piti akselille sorvata 2,5mm paksu aluslevy.
Optinen anturi kiinnitettiin nylonista tehtyyn laippaan.
Sisääntulo- ja etulähdönakseleihin tuli 12mm paksut alumiinijatkot.
Jakolaatikon keppiä piti muokata, ettei se ottaisi koriin kiinni.
Sinne se meni.
Asennuksen jälkeen ajettu testilenkki nosti kyllä hymyn naamalle. Nyt löytyy hitaita ja tosi hitaita vaihteita, kaikkia viittä pykälää (ja pakkia) voi käyttää maastossa
Ajamisen helppous hitaiden välityksien kanssa on aivan omaa luokkaansa, ne pitäisi olla joka jätkällä !!!
Jimny kulkee nyt hitaalla puolella 5.vaihteella rajoitin vasten 40km/h...
Seuraavaksi odotettavissa etulukon asennnus.