Moi. Ehdoton lisävaruste tuohon syncroon on kytkettävä neliveto, eli takaperän kardanilähtöön tulee alipaineella kytkettävä "lukko". Tämän jälkeen voi viskon korvata kiinteällä holkilla. Ajomukaavuus lisääntyy, renkaita säästyy, nelivedolla eteneminen paranee. Löytyy Saksasta "decoupler" nimisenä osana. Trailerin vetäminen oli aiemmin aika tuskallista viskon lämpenemisen/jumittumisen johdosta.
Omassa 16"1,7td tölkissä on lukot molemmilla akseleilla. Alkuperäinen rengaskoko205r16. Takatukivarsi kääntyy renkaan eteen ja rajoittaa rengaskokoa. Etenemistä maastossa rajoittaa lähinnä maastovaihteen nopea välitys, todella jäykkä alusta(korvataan käyttämällä lukkoja) ja vakiona heikko moottoriteho.
Itselläni on ollut noita useampi. Bensavehkeissä kulutus on mielettömän ja järjettömän välimaastossa. Suurimpia ongelmia noissa taitaa olla vesivuodot, niitä on jokapuolella autoa. Maltillisilla ahtopaineilla dieselmoottori kyllä kestää.
Suunnitelmissa on välijäädyttimen asennus, mutta tilaa on aika rajallisesti. Yhtään järkevää paikkaa en jäähylle ole löytänyt, saa ehdottaa.
T: Juha
|